John Lennon en Marilyn Monroe zijn de twee opvallende sterren in een  Citroën reclamespotje waarin de nieuwe klassieke retro DS geïntroduceerd wordt.

Ironisch genoeg zien we Monroe en Lennon in het filmpje mijmeren over het nut om inspiratie uit het verleden op te doen.
Lennon zegt daarover: ‘Als iets voorbij en geweest is, dan is het over. Vanwaar die nostalgie? De jaren ’60 en’70 zijn afgesloten. Moet je teruggaan in de tijd om inspiratie op te doen? Kom op zeg … is dat nou Rock ’n Roll?Maak er zelf iets moois van. Begin met iets nieuws!  Leef je leven nu!’

De reclameboodschap die het eerst wordt uitgezonden op 14 februari tijdens het programma ‘Dancing on Ice’ op ITV2 kent als motto: ‘Anti-Retro’
Citroën’s marketing directeur, Ian Hughes zei dat Monroe en Lennon gekozen waren vanwege hun universele en tijdloze status. Het zijn twee iconen uit de vorige eeuw. Zij roepen bij ons een beeld op van vroeger dat past bij het ‘Anti-Retro’ karakter van het nieuwe Citroën model: vol glamour, non-conformistisch en zeer persoonlijk.
Citroën kondigde recentelijk de lancering aan van hun nieuwe model. De oude klassieke DS stond aan de basis van de nieuwe auto. DS is afgeleid van het Franse woord "deesse"en staat voor godin. De oude DS verscheen in 1955 voor het eerst op de markt en verdween daaruit in 1976.

 (Bron: campaignlive.co.uk - GB)
(Vert. Raymond de Jong)