the beatles story voor goud
Het bedrijf achter The Beatles Story, de langstlopende permanente tentoonstelling ter wereld over het reilen en zeilen van de Beatles, gaat voor goud bij de Liverpool City Region Tourism Awards.

The Beatles Story is een van de tien plaatselijke toeristische organisaties die zijn genomineerd voor de People's Choice Award op 19 mei.

Volgens onderzoek door de gemeente van Liverpool draagt de nalatenschap van de Beatles elk jaar 81,9 miljoen pond (104 miljoen euro) bij aan de Liverpoolse economie, en voorziet het in 2335 banen.

Het rapport, opgesteld door de Liverpool John Moores University (LJMU) en de universiteit van Liverpool, laat ook zien dat de aan de Beatles gerelateerde economie tot 15% per jaar groeit, met een 'mogelijk behoorlijke verdere groei'.

En Merseytravel, het bedrijf achter The Beatles Story, hoopt deze positiviteit dit jaar te kunnen voortzetten met de nominatie voor de 'Beste Attractie in het Noorden & Schotland' in december bij de toekenning van de jaarlijkse prijs voor Wereldwijde Attracties, waarbij ze de competitie van bijvoorbeeld de dierentuin van Chester en Edinburgh Castle achter zich hebben gelaten.

De directeur van The Beatles Story, Martin King, zei: 'We zijn er bijzonder blij mee dat we genomineerd zijn voor de People's Choice Award. Het is geweldig om deze erkenning van de stad te krijgen.

De nalatenschap van de Beatles blijft maar doorgaan. Er is een recordaantal bezoekers bij The Beatles Story, dat nog steeds plaatselijk, regionaal, landelijk en internationaal groeit. De mensen blijven in de ban van de vier jongens uit Liverpool.'

Cathryn O'Grady, de directeur van Eventful, het bedrijf dat de Liverpool City Regiion Tourism Awards uitreikt, zei: 'We willen dat de mensen opnieuw stemmen voor de bedrijven op de nominatie die zichzelf in het afgelopen jaar hebben overtroffen.

Er zijn verschillende soorten bedrijven genomineerd, van bezoekersattracties en belevenissen tot restaurants en bars.

We waren overweldigd door het aantal mensen dat gestemd heeft en de waardering die ze hebben voor alle genomineerde bedrijven. Dit is een geweldige gelegenheid om de toeristische geweldenaren in de regio te belonen.

De winnaar wordt bekend gemaakt samen met die uit de 16 andere categorieën tijdens de ceremonie die wordt gepresenteerd door de Liverpool City Region Local Enterprise Partnership op 19 mei in de St George's Hall.

De andere genomineerde bedrijven zijn:

Faye Calvey – Signature Living
Hot Water Comedy Club
Knowsley Safari Park
Liverpool Tourist Information Centre
Ramada Plaza Southport
Shiverpool
Southport Airshow
The Art School Restaurant
Yukti Restaurant

(Bron: bqlive.co.uk)
(Vert: Liesbeth te Boekhorst)