Yoko Ono slaat voor de 8ste keer samen met Hard Rock International en WhyHunger de handen ineen om met de wereldwijde campagne geïnspireerd door John Lennons nummer ‘Imagine’ honger de wereld uit te helpen, zo werd aangekondigd op 2 november.

De opbrengsten van de campagne gaan rechtstreeks naar WhyHunger dat ernaar streeft om wereldwijd langetermijnoplossingen te vinden voor honger en armoede door lokale organisaties te ondersteunen bij hun hulp aan individuen en zo onafhankelijkheid te bevorderen, aldus de organisatie.

De ‘Imagine’-campagne heeft gemeenschappen geholpen hun eigen voedsel te verbouwen en op die manier voor 9,8 miljoen voedzame maaltijden in 31 landen gezorgd, zo maakte WhyHunger bekend. Ook heeft de organisatie een bijdrage geleverd aan programma’s die meer dan 47.800 mensen hebben geleerd om op een duurzame manier voedsel te verbouwen en is er meer dan 6,8 miljoen dollar ingezameld om honger onder kinderen te bestrijden.

“Hard Rock’s ‘Imagine There’s No Hunger’-campagne daagt ons uit om mee te helpen het leven van kinderen met honger en hun families wereldwijd te verbeteren,” zei Ono in een verklaring. “Samen kunnen we werken aan een bestaan zonder honger voor iedereen en op die manier de vreedzame wereld die mijn man John Lennon voor zich zag, verwezenlijken.”

Op 2 november startten de Hard Rock Cafés met de verkoop van gelimiteerde ‘Imagine There’s No Hunger-merchandise, waaronder een armband en een T-shirt. Vijftien procent van de prijs van het ‘Imagine’ T-shirt, met daarop de woorden ‘Imagine There’s No Hunger’ en een peace-teken, gaat naar WhyHunger. Gasten kunnen voor $ 2,-  ook een gekleurde armband kopen waarvan de opbrengsten voor honderd procent naar WhyHunger gaan. Deze merchandise is verkrijgbaar in de Hard Rock Cafés, Hotels en Casino’s over de hele wereld en online op de Hard Rock website.

Hard Rock hotels en casino’s hebben bovendien ook een ‘Imagine There’s No Hunger’ wensboom. Gasten kunnen voor een donatie naar keuze een wensbriefje kopen, daarop hun wens schrijven en het in de boom hangen. De bedragen die op deze manier binnenkomen, worden gebruikt voor steun aan landbouw- en voedselprogramma’s overal ter wereld. Hard Rock vraagt ook aan de fans om hun steun aan de campagne te betuigen door de hashtag #ImagineNoHunger te gebruiken op social media.

“Met de ‘Imagine’-campagne ondernemen we actie en vechten we voor het wereldwijde recht op voedzaam eten voor iedereen,” zei Hamish Dodds, directeur en CEO van Hard Rock International en ambassadeur voor WhyHunger, in een verklaring. “Met de hulp van al onze gasten, Yoko Ono Lennon en het team van WhyHunger maken we het verschil met echte, duurzame oplossingen.”

(Bron: examiner.com)
(vert.: Laura Alblas)